15 januari

publicerat i Allmänt;
Idag var det en föreläsning vi var tvugna att gå på, där olika personer från skolan berättade om både skolan men även om Santa Barbara i helhet och om olika aktiviteter som äger rum osv. Det var givande! Efter det bjöd skolan alla elever på pizza så vi gick och tog varsin slice och satt sen i gräset och pratade med folk. Efter det träffade jag på Robin som bor en bit ifrån oss. Han följde med mig och issa ner på State Street, för vi skulle fixa telefoner och lite annat. Vi började med att gå in på 99 cent store igen för att köpa lite smått och gott. Vi köpte bland annat nudlar som man kan äta till lunch ibland då man inte har så mycket tid. Bra för studentkassan dessutom! Jag hade lite problem med att välja smak, men Robin tyckte inte det spelade någon roll vad jag tog för smak för tydligen smakar alla bara ensamhet, haha, så deppigt.  
Efter det gick vi och fixade mobiler, där fick vi hjälp av en riktig klippa vid namn Aaron. Han visade oss olika dealar och vi bestämde oss till slut för att köpa varsin telefon för 50 dollar och sen betala 50 dollar i månaden och då kan vi alltså smsa, ringa och surfa hur mycket vi vill. Så det kändes värt!
När vi var klara med det behövde Isabel ta sig till skolan för att skriva upp sig på nån kurs, så jag och Robin gick och handlade bröd till vår lägenhet. Sen promenerade vi hemåt via piren och det var verkligen helt sjukt vackert. Man befinner sig hela tiden i någon sorts eufori när man är här och förmodligen kommer den hålla i sig tills jag ska åka hem igen! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Du verkar ha det så otroligt härligt gumman, det tycker vi här hemma är toppen. Vilka fantastiskt fina bilder du lägger ut.
Många pussar o kramar, vi saknar dig jättemycket.

2:a kommentar, skriven , av AMINAA:

är man nå avundsjuk på dig eller?!? jag kommer bjuden eller inte och crashar i din lägenhet. that's it. verkar vara en del snygga killar också jö! ;)

Kommentera inlägget här :